روزنگاری های آسمان

این وبلاگ رو برای دل خودم می نویسم و اینکه شاید در آینده اگر عمری باقی بود، برگردم گاهی گذشته ها و حس و حال این روزها رو دوباره مرور کنم...

روزنگاری های آسمان

این وبلاگ رو برای دل خودم می نویسم و اینکه شاید در آینده اگر عمری باقی بود، برگردم گاهی گذشته ها و حس و حال این روزها رو دوباره مرور کنم...

کار عمیق

کار عمیق اثر 

از کتاب: 

- ... باید مهارت سخت را فرا می گرفت و باید این کار را سریع انجام می داد. ... برنامه نویسی تمرکزی یکپارچه و شدید می طلبد. از جنس همان تمرکزی که کارل یونگ را به جنگل های کناره ی دریاچه زوریخ کشاند. 

- ... طوری شده بود که این اواخر تقریبا هجده کتاب را بی وقفه می خواندم. بعد از دو ماه که خودش را در آن اتاق زندانی کرده بود در یک دوره ی برنامه نویسی ثبت نام کرد که به سخت بودن مشهور بود. دروره بوتکمپ؛ صد ساعت کار شدید در هفته بر روی برنامه نویسی کاربردی وب... با دانشجوی دکتری اهل پرینستون آشنا شد که می گفت: تمام کردن دوره دو سخت ترین کاری بود که در زندگی ام انجام داده بودم. بن با فرا گرفتن دانش برنامه نویسی و مهارت جدیدش در کار عمیق، در آن جمع ممتاز شد. 

- کار عمیق، مقوله ای قدیمی و مخصوص نویسندگان و فیلسوفان ابتدای قرن بیستم نیست بلکه مهارتی است که امروزه هم ارزش بسیار بالایی دارد. 

- برای موفق شدن باید بهترین چیزی که می توانید را ارائه دهید و این کار مستلزم عمیق بودن است. 

- که انگار گونه ی بشر طوری تکامل یافته که در عمیق بودن رشد می کند و در سطحی بودن هرز می رود. 

- نیاز نیست یک شغل نادر و خاص داشته باشید بلکه مهم این است شیوه ی نادر و خاصی برای کارتان داشته باشید. 

- ذهن خالی جولانگاه شیطان است ... وقتی تمرکز خود را از دست می دهید، ذهنتان به جای اینکه روی مسایل درست زندگی متمرکز شوده به مسایل اشتباه می پردازد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.