روزنگاری های آسمان

این وبلاگ رو برای دل خودم می نویسم و اینکه شاید در آینده اگر عمری باقی بود، برگردم گاهی گذشته ها و حس و حال این روزها رو دوباره مرور کنم...

روزنگاری های آسمان

این وبلاگ رو برای دل خودم می نویسم و اینکه شاید در آینده اگر عمری باقی بود، برگردم گاهی گذشته ها و حس و حال این روزها رو دوباره مرور کنم...

The Useless Sex: Voyage around the Woman

مدل جدیدتری از کتاب خواندن را تجربه می کنم: کتاب گوش کردن ، جذابیت کتاب خواندن را ندارد، تمرکز و دقتم کمتر است اما حسنش به این است که برای زنده کردن وقت های مرده و ترافیک و... به کار می آید. 

نوبت به شنیدن کتاب " جنس ضعیف " از اوریانا فالاچی رسید. به خواندن از زنان علاقه خاصی دارم. کتاب حجم کمی دارد و با مشکل زنی موفق اما ناراضی در جامعه غربی شروع می شود. گزارشی از وضعیت زنان شرقی است. الان که چندین سال از نگارش کتاب می گذرد. اوضاع زنان تغییر کرده و مثل زمان نوشتن کتاب نیست ولی همچنان نابرابری و بی عدالتی در جامعه مردسالار حاکم است. 

بخش مصاحبه با مادرسالارها در جزایر اندونزی برایم جالب بود، نمی دانستم جوامع هر چند کوچکی داریم که مردسالار نیستند، نویسنده وقتی که از بین آن اقوام خارج می شود می گوید انگار از بهشت خارج شده است... 

بارها کتاب آدم را به فکر فرو می برد که چرا اینگونه است و تا کی اینگونه؟ 

از کتاب : 

"... کسی خبردرستی از اونا نداشت .خوشبخت ترین زنای زمین یه نشونی درست وحسابی از خودشون نداشتن .....تقریبا دوساعت بود که لای درختای انبوه جلو می رفتیم و لحظه به لحظه رسیدن به خوشبخت ترین زنای زمین سخت تر به نظر می رسید ...."





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.